mardi 30 avril 2013

CHISÀ

-->
L’arristatu prefitturale di u 30 di u nuvembre di u 1946, publicatu à u ghjurnale Ufficiale 1947-4-3382, di 11.12.1947 crea, per distaccu da a cumuna di VINTISARI (Ventiseri), a cumuna di CHISÀ (Chisa).
Par arrêté du 30 décembre 1946, le Préfet de la Corse a prescrit l’érection en commune distincte de la section de Chisa commune de Ventiseri, canton de Prunelli di Fiumorbo, arrondissement de Corte.
A creazione di issa nuvella cumuna si hè fatta grazia à l'interventu in Parigi di u senatore radicale sucialistu, Paulu Giacobbi, chì  tandu era  ministru cun dui purtafoglii è d'amicizie guvernamentale ùn ne mancava in Parigi.
 Seconu certi issa creazione ùn saria chè a cuncretizazione di una prumessa fatta da Giacobbi, in u 1943, à un gruppu di resistenti. Prigiuneru puliticu di i taliani, sottucustodia in i Prunelli di Fium'Orbu riescì, di lugliu, à scappà è truvò cunfortu è rifugiu in issu gruppu di resitenti,machjaghjoli di Chisà è in Chisà.
Secondu altri, ùn saria chè un fattu pulitic.
Dopu a liberazione, finite e belle prumesse suciale, a pulitichella più di mai vivace  ripigliò abbriu.
Cumunisti è Radicali Giacubbisti, ognunu vulia à manumessa nantu à u Consigliu Generale di a Corsica. Per Giacobbi crea una cumuna chì li saria devota ùn era altru chè un palu in più per rinfurzà a sepe, dunque u so pudere à u Consigliu Generale.
  In u 1946 a pupulazione di Chisà era di 249 abitanti.
In u 1999 a pupulazione hè di 99 abitanti, è a superficia di 2898 ettari tolti da a sola cumuna di Vintisari in u 1946.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire