lundi 29 avril 2013

FRONTE PAISANU CORSU DI LIBERAZIONE F .P.C.L. L’ottu di l’uttore di u 1973 – À u dicembre di u 1974

-->
U Fronte Paisanu Corsu di Liberazione si crea in a nuttata di 8 à u 9 di l’uttobre di u 1973. Ufficialmente  i fondatori sò scunnisciuti …
U Fronte hè cumpostu anzituttu da agricultori, cummercianti è studianti scuntenti da i rusultati uttenuti da i muvimenti rividicativi lucali.
U fronte hè u primu muvimentu, dopu a mossa di u 70 (1970), detta mossa di u Riacquistu, à scrive a so testera in lingua nustrale. Hè dinù u primu muvimenti clandistinu corsu strutturatu è mossu da omi pruclamendusi Erei di Pasquale Paoli.
Finchè à u 1974 nisuna rivendicazione precisa ùn hè indittata.
I primi indicii sò :
  - Rifiutu di l autonumia è moltu più di l’independenza.
  - Statutu di prutetturatu postu.
 In un primu tempu :
  - Ricunnuscenza di a Nazione Corsa.
  - Riacquistu di i terreni di i culoni.
  - Priurita à i Corsi in e varie ammistrazione è in i varii impieghi.
  - Ricunnuscenza di a lingua corsa da lingua ufficiale.
  - Ritornu di i Corsi spatriati (diaspora).
Cum’è primu muvimentu clandestinu :
- Urganizazione di molti attentani cun fulmini è splusivi primurendusi di  pigliassine à i simbuli di u Putere (edificii amministrativi, militari, banche è agenze immubiliare).
 - Adopru di i media cun cummunicati in a stempa, interviste spetaculare…

  À tene à mente qualchì data assignalata :

  - In a nuttata da l’ottu (8) à u nove (9) uttobre di u 1973, scritta natu à sustegni publichi o privati, mure scialbate, strade catramate ... du u siglu FPCL è di i trè attentati fatti in a nuttata.
  - U vintitrè (23) di l’uttobre (10) di u 1873 : inviu  à a Republica Francese di un ultimatomu di a Nazione Corsa.
  - Da u quattru (4) à u cinque (5) di u ghjenneghju (1) di u 1974 : l’attimpata fissata da l’ultimatomu  hè ghjunta à termine, in a nuttata più di uttanta (80) plastichi scopianu in l’Isula. Issa nuttata  hè a prima à esse battizata « Nuit Bleue ».
  - U sette (7) di u ghjennaghu (1) di u 1974 : un capimachja o capipartitu di u  Fronte accorda una cunferanza di stampa à Paulu Silvani è  Gheraldi in a catedrale d’Aiacciu.
  - U trenta (30) di u ghjennaghju (1) di u 1974 : U Guvernu Francese in Cunsigliu di  Ministri  prumunzia a dissuluzione  o u sciuglimentu di u Fronte.
  - L’ondeci (11) di u ghjennaghju (1) di u 1974 : Ghjiseppu Stromboni, unu di i principali inculpati da a Corte di Securità di u Statu Francese hè accoltu triunfalmente in Bastia dopu  esse statu messu in  libertà.
  - U dicessette (17) di u lugliu (7) di u 1974 : Tutte e persone inculpate è suspettate di a so appartenanza à u Fronte ùn sò più  incausate  o inculpate.
  - U quattordeci (14) di u sittembre (9) di u 1974 : Un di i dui battelli di a sucietà Montedison chì ribocanu i fangi rossi à 30 o 40 millie di a Giraglia (Capicorsu) hè scuncassatu da un plasticu in u portu di Follonica in Italia[1].
  - U vintiquattru (24) di u ghjennaghju (1) di u 1975 : Cundanna sulenne di a Missione Liber Bou.


[1] ùn hè u Fronte chì hà plasticatu u battellu. Ma cum’ella fù dichjarata in un cumunicatu : « hè u fatu di un muvimentu amicu ».

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire